Społeczność naszej szkoły z ochotą włączyła się w realizację ciekawego projektu w ramach obchodów Jubileuszowego Roku Matematyki i 100-lecia założenia Polskiego Towarzystwa Matematycznego.
2 kwietnia uczniowie zmierzyli się z budowaniem fraktala – Trójkąta Sierpińskiego. Zanim 81 uczniów pojawiło się w hali sportowej, uczniowie klasy 7 a, korzystając z otrzymanego planu, mierzyli, wytyczali i oznaczali odpowiednie pozycje. Na dokładnie oznakowanych miejscach ustawili się uczniowie z klas: 7a i 8a oraz klas gimnazjalnych: 3b i 3d. Szeregi uczniów zasilili także nauczyciele matematyki i historii. Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni z uzyskanego efektu.
Dwa dni później, nasi najmłodsi programiści – uczniowie z klasy pierwszej i drugiej, zainspirowani kształtem fraktala, wykorzystali jego schemat i tak powstały „figury jednobieżne” dla naszych mini-robotów.
Ostatnim akcentem było wykorzystanie materiałów z 2 kwietnia (znaczniki w postaci trójkątów) do zbudowania fraktala w wersji 3-D. Uczennice z klasy 8a wykazały się dużą pomysłowością i cierpliwością.
Dziękuję uczniom i nauczycielom za pomoc i zaangażowanie przy realizacji projektu.
![]() |
![]() |
![]() |