„Od konfliktu do współpracy”
Projekt „Conflict to Cooperation” nabiera tempa. Jesteśmy po kilkuetapowej rekrutacji oraz po pierwszym międzynarodowym spotkaniu projektowym dla koordynatorów w Hiszpanii. Zaczynamy obierać ścieżki.
Kiedy zakończony został proces podpisywania umowy i pozyskania funduszy, z miejsca ruszyła rekrutacja uczestników projektu. Objęła ona uczniów klas pierwszych i drugich naszego gimnazjum. Zainteresowanych było wielu, gdyż swoje dokumenty aplikacyjne złożyło 55 osób i tyleż przystąpiło do pisemnego testu sprawdzającego znajomość języka angielskiego. Następnie kandydat na uczestnika miał za zadanie wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej także prowadzonej w języku angielskim, a sprawdzającej biegłość komunikacyjną. Trzecia część rekrutacji to przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat: „Mój obrońca pokoju z XX lub XXI wieku”. Maksymalnie można było uzyskać 50 punktów. Tak przeprowadzona rekrutacja okazała się nie lada wyzwaniem, zainteresowani z wielkim zaangażowaniem podjęli się zadań. Powstał przy okazji imponujący materiał na temat obrońców pokoju w świecie. Lista rankingowa objęła aż 30 uczestników oraz 4 osoby rezerwowe. W ten sposób utworzona grupa projektowa będzie wspólnie realizować zadania, będzie regularnie spotykać się i inspirować, będzie też osiągać wytyczone cele.
Równie owocne i absorbujące było spotkanie projektowe w Badajoz w Hiszpanii, dokąd udały się koordynatorki. Chociaż miejscowości dzieli odległość ponad trzech tysięcy kilometrów i podróż była męcząca, udało się powrócić z bagażem pomysłów. Zostały one przedstawione na radzie pedagogicznej.
Zadania projektu będą się koncentrować wokół pięciu tematów: religia, środowisko, imigracja, płeć, historia, do nich stworzono zadania, którymi – po zrealizowaniu - chwalić się będziemy na platformie TwinSpace, stronie internetowej projektu oraz w eBooku. Będziemy uczyć się, poznawać, rozwiązywać, tworzyć, bawić się i spotykać.