godlo

projektue2

erasmus                           logog1facebook

Ostatki po góralsku!

ostatki17W dniach 27-28 lutego uczniowie z grupy projektowej Erasmus+ realizujący projekt „Bräuche und Traditionen” pojechali na wycieczkę do Zakopanego. Głównym celem wyjazdu było poznanie góralskich tradycji i zwyczajów oraz zwiedzenie atrakcji turystycznych Zakopanego. Podczas dwudniowego pobytu na Podhalu przewodnikiem naszej grupy była pani Justyna Żyszkowska, która oprócz oprowadzania turystów po Tatrzańskim Parku Narodowym, na co dzień pracuje w Wysokogórskim Obserwatorium Meteorologicznym na Kasprowym Wierchu. Podczas zwiedzania największych atrakcji turystycznych Podhala poznaliśmy życiorysy ludzi zasłużonych dla tego regionu oraz dowiedzieliśmy się o zasadach bezpiecznego zachowania w górach, szczególnie podczas wypraw w wysokie rejony Tatr oraz w czasie zejścia lawin. Piękna, wiosenna aura pozwoliła na wejście do Tatrzańskiego Parku Narodowego - z Kuźnic na Polanę Kalatówki. Wieczorem mieliśmy okazję spotkać się z rodowitymi góralami, którzy uczyli nas góralskich tańców oraz gwary góralskiej. W drugim dniu pobytu zwiedziliśmy kaplicę na Jaszczurówce, willę pod Jedlami oraz cmentarz na Pęksowym Brzysku. W Muzeum Przyrodniczym TPN obejrzeliśmy film przedstawiający piękno przyrody Tatr oraz bogactwo flory i fauny terenów wysokogórskich. Z Gubałówki podziwialiśmy wał chmur burzowych utworzonych przez wiatr halny, którego osobiście doświadczyliśmy. Poznawanie Podhala zakończyliśmy w Izbie Regionalnej w Murzasichlu, gdzie mieliśmy możliwość dowiedzieć się, jak wyglądało codzienne życie górali.

Program wyjazdu był bardzo napięty, ale zrealizowaliśmy go w 100%!!!

Wycieczka była udana, że HEJ!!!

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu z wycieczki, który zmontowały Zuza Pradela z 3d oraz Magda Zając z 3c: https://www.youtube.com/watch?v=EG2taH2AmjM