Nr | Imię i nazwisko ucznia / zespół | Klasa | Nazwa konkursu | Nauczyciel |
1 |
Kinga Ledwoń - finalistka
|
3 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Chemii |
I. Chmiel |
2 |
I miejsce w rejonie tarnogórsko-lublinieckim: drużyna chłopców
II miejsce - drużyna dziewcząt
|
Igrzyska Młodzieży Szkolnej Sztafetowe biegi przełajowe |
A. Pietrzik B. Kubica - Pinkowska |
|
3 | III miejsce w finale wojewódzkich Igrzysk Młodzieży Szkolnej - drużyna chłopców |
Igrzyska Młodzieży Szkolnej Sztafetowe biegi przełajowe |
A. Pietrzik | |
4 |
I miejsce - Julia Sojka II miejsce - Emilia Christof, Kinga Wilczek |
3 c 3 a, 8 a |
VIII Międzynarodowy Konkurs Artystyczny „Ars Astronomica”
Stowarzyszenie Astronomia Nova
|
A. Dymarek |
5 |
Karol Kubica - Mistrz klas IV Maksymilian Lubosz - IV miejsce w kat. klas V |
4 b 5 a |
Mistrzostwa Tabliczki Mnożenia Powiatu Lublinieckiego 2018
Zespół Szkół im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu
|
I. Czudaj |
6 |
Agnieszka Marcinkowska - Mistrz kaligrafii klas VII-VIII
Przemysław Białas - wyróżnienie
|
8 a
5 a
|
Śląski Konkurs Kaligraficzny "Niepodległa"
Szkoła Podstawowa nr 1 w Lublińcu
|
C. Wyrwa
E. Prandzioch
|
7 |
Laureaci II stopnia eliminacji rejonowych:
Wiktoria Doleżych
Amelia Augustyn
Jakub Olszewski
|
3 d
5 a
5 a
|
Regionalny Konkurs Recytatorski Polskiej Poezji Patriotycznej
"Polsko, Ojczyzno moja ..."
GCKiJ w Kochanowicach
|
B. Szuster
E. Prandzioch
C. Wyrwa
|
8 |
Wyróżnienie:
Marta Pinkowska
Radosław Wilk
|
4 a
5 a
|
VI Dyktando Niepodległościowe "Po polsku o historii"
etap wojewódzki
Zespół Szkół im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu
|
C. Wyrwa
E. Prandzioch
|
9 |
Aleksandra Gordzielik - III miejsce
Anna Gordzielik - IV miejsce
|
8 a
3 a
|
Etap rejonowy XXVII edycji Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK | J. Klimanek |
10 |
Aleksandra Gordzielik - II miejsce
Jakub Olszewski - III miejsce
|
8 a
3 a
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski
w kat. szkół podstawowych i gimnazjalnych
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
C. Wyrwa |
11 |
Dawid Kompała - I miejsce
Ewa Jędryka - III miejsce
|
7 a
7 b
|
VI Powiatowy Konkurs Krajoznawczy pt. "Znam Lubliniec i okolice"
Koło Terenowe PTTK Lubliniec
|
D. Gambuś |
12 |
Marta Ogaza - wyróżnienie
Marta Pinkowska - wyróżnienie
|
2 a
4 a
|
Konkurs Szopek Bożonarodzeniowych
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lublińcu
|
|
13 |
Anna Gordzielik - I miejsce
|
3 a
|
VIII Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z elementami ekologii „Przyjaciele ziemi”
Szkoła Podstawowa nr 2 w Lublińcu
|
J. Klimanek |
14 |
Zuzanna Michałek - finalistka
|
3 e
|
X edycja Wojewódzkiego Konkursu "Prawda i kłamstwo o Katyniu" | E. Prandzioch |
15 |
Bartłomiej Szulc
Szymon Figlak - finaliści
|
3 c |
IX Wojewódzki Konkurs Informatyczny CHIPSET
Techniczne Zakłady Naukowe w Częstochowie
|
E. Brol |
16 |
Zuzanna Zgoda i Szymon Janik - III miejsce
|
5 a |
Konkurs Wiedzy Ekologicznej
|
J. Klimanek
D. Gambuś
|
17 |
Hanna Warwas - wicemistrz
Marta Huras - wyróżnienie
Hanna Dyczkowska - wyróżnienie
|
4 a
8 a
8 a
|
Powiatowy Konkurs Ortograficzny
dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
|
C. Wyrwa
|
18 |
Hanna Warwas - I miejsce
Karolina Górecka - II miejsce
Radosław Wilk - wyróżnienie
Aleksandra Tarara - wyróżnienie
Marta Huras - II miejsce
Wojciech Kucharski - wyróżnienie
|
4 a
5 a
5 a
7
8 a
8 a
|
Miejski Konkurs Ortograficzny dla Uczniów Szkół Podstawowych
|
C. Wyrwa
E. Prandzioch
E. Prandzioch
B. Szuster
C. Wyrwa
C. Wyrwa
|
19 |
Aleksandra Gordzielik
Wiktoria Anioł
udział w półfinale konkursu
|
8 a
8 a
|
V Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
"W Kręgu Poezji i Prozy Lagrowej Więźniarek KL Ravensbrück" pod patronatem MEN
|
C. Wyrwa
|
20 |
Hanna Warwas - I miejsce (kat. klas czwartych)
Marta Pinkowska - II miejsce (kat. klas czwartych)
Marta Huras - wyróżnienie
|
4 a
4 a
8 a
|
XXIII Turniej Ortograficzny Miast Olesno - Lubliniec
dla uczniów szkół podstawowych
|
C. Wyrwa
|
21 |
Amelia Augustyn - II miejsce
Mateusz Sojka - III miejsce
|
5 a
2 b
|
Rejonowy Konkurs dla Szkoł Podstawowych "Mały Ratownik"
Miejski Dom Kultury w Lublińcu
|
J. Klimanek
A. Migoń
|
22 |
Zespół w składzie:
Wiktora Anioł, Hanna Dyczkowska, Aleksandra Gordzielik, Wojciech Kucharski i Paweł Rapacz
finaliści konkursu (IV miejsce)
|
8 a
|
Wojewódzkim Konkursie Wiedzy o Chorwacji
|
D. Gambuś
|
23 |
Aleksandra Gordzielik
Wojciech Kucharski
II miejsce
|
8 a |
II Powiatowy Konkurs Nauk Ścisłych
Szkoła Podstawowa nr 3 w Lublińcu
|
I. Chmiel
D. Gambuś
J. Klimanek
A. Dymarek
E. Brol |
24 |
I miejsce drużyny
Anna Gordzielik - I miejsce indywidualnie
Kinga Ledwoń
Jakub Bienek
|
3 a
3 c
3 c
|
X Powiatowy Konkurs Matematyczno - Przyrodniczy
Zespół Placówek Oświatowych w Boronowie |
I. Chmiel
D. Gambuś
J. Klimanek
A. Dymarek
E. Brol
K. Łukawska-Pasternak
|
25 |
Orzełek Radosław - wynik bardzo dobry
Śliwa Przemysław - wyróżnienie
Kryściak Sebastian - wyróżnienie
Dąbek Cezary - wyróżnienie
Sosnowski Szymon - wyróżnienie
|
4 b
4 b
5 b
3 a
3 a
|
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny "KANGUR" |
I. Czudaj
K. Łukawska-Pasternak
|
26 |
Jakub Olszewski - II miejsce
|
3 a
|
XIX Konkurs Regionalny Poezji, Gwary i Piosenki Śląskiej
"Lubi mi się tu ... mieszkać'' dla szkół podstawowych; kat. recytacja
|
C. Wyrwa
|
27 | Agata Malinowska - wyróżnienie | 3 a |
Ogólnopolski Konkurs "Z kaligrafią na co dzień..."
Centrum Edukacji Humanistycznej w Warszawie
|
C. Wyrwa |
28 | Bartosz Grus - wyróżnienie | 3 b |
KRAJOBRAZ I PRZYRODA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - konkurs fotograficzny
Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego, oddział w Kalinie.
|
D. Gambuś |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze, która składa się z trzech pomieszczeń
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Agnieszka Dymarek
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Natalia Lipińska
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- zabawa karaoke
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych.
Cele:
- nauka poprzez ruch i zabawę
- rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowej
- rozwijanie koncentracji
- rozwijanie umiejętności społecznych
- rozwijanie kreatywności
- interaktywna rozrywka
Metody:
- gry i zabawy ze ścianką interaktywną Knoocker
- gry i zabawy na interaktywnej podłodze „Magiczny dywan”
5. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
6. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych, biodegradacji
- udział w konkursach, akcjach np. zbierania nakrętek, baterii
9. Zajęcia kształtujące wrażliwość społeczną.
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, w dwa ognie, rzuty do kosza
- zabawy animacyjne
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:45 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.