1 |
Anna Kłobus - laureatka |
3 e |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Biologii |
|
2 |
Patrycja Wąsik - laureatka |
2 a |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego |
|
3 |
Patrycja Wąsik - laureatka |
2 a |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Niemieckiego |
|
4 |
Artur Koczyba - finalista |
3 a |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki |
|
5 |
Adam Stec - finalista |
3 d |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Geografii |
|
6 |
Karolina Kocielińska Marzena Bartocha Anna Kłobus Karolina Zmorek Kinga Musiał |
3 a 3 c 3 e 2 a 3 a |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego Etap rejonowy |
|
7 |
Karolina Siwiaszczyk Angela Czaja Piotr Porębski |
3 b 3 b 3 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Biologii Etap rejonowy |
|
8 |
Sylwester Chrzęstek |
3 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Historii Etap rejonowy |
|
9 |
Adam Stec |
3 d |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Fizyki Etap rejonowy |
|
10 |
Anna Kłobus |
3 e |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Chemii Etap rejonowy |
|
11 |
Anna Broncel |
3 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Angielskiego Etap rejonowy |
|
12 |
Natalia Sojka Weronika Spałek Sara Łodzińska |
3 b 3 d 2 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Niemieckiego Etap rejonowy |
|
13 |
Gabriela Kowol - I miejsce |
2 d |
XIII Regionalny Konkurs Recytatorski Poezji Jana Pawła II Gminne Centrum Kultury i Informacji w Kochanowicach |
|
14 |
Anna Kłobus - III miejsce |
3 e |
VI Powiatowy Konkurs Matematyczno - Bankowy Gimnazjum w Pawonkowie |
|
15 |
Natalia Anczok - III miejsce |
1 c |
Powiatowy Konkurs Recytatorski - „ECHA DZIECIŃSTWA” Zespół Szkół Ogólnokształcących i Medycznych w Lublińcu |
|
16 |
Anna Kłobus Patrycja Wąsik Klaudia Rokosa |
wyróżnienia |
3 e 2 a 2 a |
IV Powiatowego Konkursu z Fizyki i Astronomii Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu KONKURS NA WYKONANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ |
17 |
Gimnazjum nr 1 - VI miejsce |
Sztafetowe Biegi Przełajowe szkół gimnazjalnych 20.10.2011r. Ruda Śląska |
||
18 |
Anna Bromer - II miejsce Patrycja Wąsik - III miejsce Wiktoria Kozłowska - III miejsce |
2 a |
Regionalny Konkurs Plastyczny na Ozdobę Bożonarodzeniową Gminne Centrum Kultury i Informacji w Kochanowicach III grupa wiekowa: 13 do 16 lat |
|
19 |
Patrycja Wąsik - III miejsce A. P. - IV miejsce |
2 a 2 a |
Ogólnopolska Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK etap rejonowy |
|
20 |
Gabriela Kowol - II miejsce Joanna Sawczuk - III miejsce |
2 d 2 a |
Powiatowy Konkurs Recytatorski w ramach Dni Mickiewiczowskich Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
|
21 |
Adam Stec - III miejsce (kat. gimnazjum) |
3 d |
VI Edycja powiatowego konkursu „Sudoku w Lublińcu” Zespół Szkół Ogólnokształcących i Medycznych w Lublińcu |
|
22 |
Anna Broncel - Tytuł Mistrza Ortografii Marzena Bartocha - II miejsce Weronika Mazurek - II miejsce |
3 c 3 c 1 b |
IX Powiatowy Konkurs Ortograficzny "Dyktando 2012" Gimnazjum nr 1 w Lublińcu |
|
23 |
Krzysztof Dombek - I miejsce indywidualnie Gimnazju nr 1 w Lublińcu - I m. drużynowo |
3 a |
IV Integracyjny Turniej Tenisa Stołowego dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych o puchar Starosty Lublinieckiego |
|
24 |
Anna Kłobus - II miejsce |
3 e |
I Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z elementami ekologii pod hasłem "Przyjaciele Ziemi" Gimnazjum nr 2 w Lublińcu |
|
25 |
Gimnazjum nr 1 Lubliniec (w składzie: Patrycja Wąsik, Natalia Sojka, Weronika Spałek) - III miejsce |
Powiatowe Dni Językowe dla szkół gimnazjalnych Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu KONKURS WIEDZY O KRAJACH NIEMIECKOJĘZYCZNYCH |
||
26 |
Anna Broncel, Martyna Wańczyk - II miejsce Gabriela Kowol - III miejsce |
3 c 2 d |
Powiatowe Dni Językowe dla szkół gimnazjalnych Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu KONKURS WOKALNY |
|
27 |
Gimnazjum nr 1 Lubliniec ( w składzie Igor Chmielowski, Piotr Białas, Szymon Spałek – Małolepszy, Patryk Parzyński) - I miejsce Gimnazjum nr 1 Lubliniec ( w składzie: Darek Lesz, Katarzyna Kurek i Kamila Szwedzicka) - II miejsce Gimnazjum nr 1 Lubliniec ( w składzie Wiktoria Ploska, Damian Suchorski i Karolina Siwiaszczyk) - III miejsce |
Powiatowe Dni Językowe dla szkół gimnazjalnych Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu KONKURS MULTIMEDIALNY ZWYCZAJE I ŚWIĘTA KRAJÓW NIEMIECKO- i ANGLOJĘZYCZNYCH |
||
28 |
Natalia Anczok - wyróżnienie Artur Koczyba - wyróżnienie |
1 c 3 a |
Konkurs matematyczny KANGUR 2012 |
|
29 |
Wiktoria Benk - III miejsce |
2 a |
IV Turniej Jednego Wiersza Biblioteka w Krupskim Młynie |
|
30 |
Martyna Wańczyk - II miejsce |
3 c |
XIV Lubliniecka Wiosna Kulturalna Wokaliści - Gimnazjum Miejski Dom Kultury w Lublińcu |
|
31 |
kat. prezentacja multimedialna: Agata Gutmańska i Wiktoria Ploska - I miejsce konkurs dwujęzyczny: Daniel Wydmuch i Katarzyna Szleper I miejsce |
2 b 1 b |
Szkolny Konkurs z okazji Dnia Europy |
|
32 |
Gimnazjum nr 1 - III miejsce |
VIII GIMNAZJADA W SPORTACH HALOWYCH W PIŁCE SIATKOWEJ DZIEWCZĄT Śląski Szkolny Związek Sportowy |
||
33 |
Gimnazjum nr 1 - IV miejsce wyniki indywidualne: Jędrzej Wachowski - IV miejsce Piotr Białas - XIII miejsce |
Gimnazjada 2012 - Badminton Śląski Szkolny Związek Sportowy |
||
34 |
Samorząd Gimnazjum - III miejsce Julia Kubica - III miejsce; konkurs fotograficzny Justyna Dyla - wyróżnienie; konkurs plastyczny |
3 d 3 b |
VII Forum Samorządów Uczniowskich Gimnazjów i SzkółPonadgimnazjalnych Powiatu Lublinieckiego 2012 Gimnazjum w Woźnikach |
|
35 |
Aleksandra Janas - III miejsce Gimnazjum nr 1 - III miejsce |
3 c |
XI edycja Ogólnopolskiego Konkursu „Mój szkolny kolega z Misji” |
|
36 |
Artur Koczyba - I miejsce Adam Stec - V miejsce Dawid Pawelec - VII miejsce |
3 a 3 d 3 d |
II Konkurs Matematyczny o Puchar Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 imienia Adama Mickiewicza w Lublińcu |
|
37 |
Sylwester Chrzęstek - laureat A. M. - wyróżnienie |
3 b 3 e |
„Polska Piastów” Centrum Edukacji Szkolnej w Warszawie |
|
38 |
Karolina Siwiaszczyk - III miejsce |
3 b |
"Co w trawie piszczy" - konkurs plastyczny Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego |
|
39 |
Gimnazjum nr 1 - 18 miejsce |
Nasze gimnazjum zostało sklasyfikowane na bardzo wysokim 18 miejscu w klasyfikacji szkół gimnazjalnych, prowadzonej przez Śląski Szkolny Związek Sportowy. To efekt całorocznego udziału w turniejach i zawodach sportowych oraz zajmowania odpowiednio wysokich lokat. W tym rankingu łącznie sklasyfikowano 211 szkół. |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze, która składa się z trzech pomieszczeń
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Agnieszka Dymarek
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Natalia Lipińska
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- zabawa karaoke
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych.
Cele:
- nauka poprzez ruch i zabawę
- rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowej
- rozwijanie koncentracji
- rozwijanie umiejętności społecznych
- rozwijanie kreatywności
- interaktywna rozrywka
Metody:
- gry i zabawy ze ścianką interaktywną Knoocker
- gry i zabawy na interaktywnej podłodze „Magiczny dywan”
5. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
6. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych, biodegradacji
- udział w konkursach, akcjach np. zbierania nakrętek, baterii
9. Zajęcia kształtujące wrażliwość społeczną.
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, w dwa ognie, rzuty do kosza
- zabawy animacyjne
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:45 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.