Tego jeszcze nie było...
Zachęcamy wszystkich do sprawdzenia (przeczytania?), co o nas i naszych nauczycielkach napisano na tureckich portalach:
„W drodze od jakości do doskonałości. From quality to perfection – the use of ICT in classroom teaching”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zachęcamy wszystkich do sprawdzenia (przeczytania?), co o nas i naszych nauczycielkach napisano na tureckich portalach:
czyli o szkoleniu nauczycielek Gimnazjum nr 1 w Lublińcu w Turcji
Na skutek dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w marcu br. przystąpiliśmy do realizacji projektu „W drodze od jakości do doskonałości. From quality to perfection – the use of ICT in classroom teaching”. Mobilność, mająca na celu poszerzenie umiejętności zawodowych, zaplanowana została po uzgodnieniach z Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü na listopad br. Przedtem nasza dziesięcioosobowa grupa wzięła udział w szkoleniu przygotowawczym w Polsce, które objęło zajęcia z języka angielskiego, przygotowanie pedagogiczne oraz kulturowe.
8 listopada w środku nocy wyruszyłyśmy w tę nieznaną drogę, która trwała w sumie siedemnaście godzin. Naszego niebywale cierpliwego i oddanego koordynatora, profesjonalistę w każdym calu – p. Erola Girgina – poznałyśmy wkrótce, gdy pomagał odzyskać zagubiony bagaż. Od samego rana w poniedziałek do piątku wieczorem uczestniczyłyśmy z zajęciach, spotkaniach, warsztatach, dyskusjach, wizytach mających na celu wzbogacić naszą wiedzę, naprowadzić na właściwy tok myślenia, wyostrzyć nauczycielską spostrzegawczość, rozwinąć umiejętności – przede wszystkim w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w praktyce szkolnej, ale nie tylko. W ramach programu odwiedziłyśmy szkoły podstawowe i średnie, przede wszystkim publiczne, a także szkołę religijną. Byłyśmy w Safranbolu Anatolia High, Ynisehir Primary School, Ataturk Secondary School, Safranbolu Unsal Tulbentci Primary, Karabuk Imam Hatip High oraz w siedzibie organizatora naszego szkolenia Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Obserwowałyśmy zajęcia, na których nieodłącznym elementem był nowoczesny sprzęt. Podziwiałyśmy wdrażany w szkołach projekt FATIH, który opracowany został przez tureckich inżynierów i całkowicie realizowany jest przez tureckich specjalistów oraz producentów, a którego nadrzędnym celem jest wyposażenie publicznych szkół w nowoczesną technologię – tablice interaktywne, komputery, tablety itp. Wraz z tureckimi nauczycielami porównywałyśmy turecki system szkolnictwa z polskim. Dostrzegłyśmy podobieństwa i różnice. Poznałyśmy szereg projektów opartych na współpracy międzynarodowej, w tym realizowanych z wykorzystaniem platformy eTwinning. Przekonałyśmy się, że wprowadzenie i wdrożenie ICT jest priorytetem w edukacji w Turcji, a finanse przeznaczone na wdrożenie tej technologii w szkolnictwie są nieograniczone. Dyskutowałyśmy na temat roli nauczyciela we współczesnej szkole, w której nie sposób konkurować z komputerem czy Internetem i w której muszą pojawiać się takie rozwiązania, które będą przykuwały uwagę współczesnej młodzieży. Zaplanowałyśmy własne działania zmierzające do unowocześnienia nauczania oraz do międzynarodowej współpracy.
Zagraniczna mobilność nauczycieli
Gimnazjum nr 1 w Lublińcu tuż tuż …
W XXI wieku można przemieszczać się po świecie nie tylko w celach turystycznych, ale i zawodowych czy edukacyjnych. W zasadzie w Unii Europejskiej obowiązuje wymóg mobilności jako elementu podnoszenia jakości i unowocześnienia szkolnictwa oraz wspierania rozwoju mieszkańców Europy. Idąc tym tropem, nauczyciele Gimnazjum nr 1 w Lublińcu postarali się o dofinansowanie do zawodowego i osobistego rozwoju, który ma się proporcjonalnie przekładać na rozwój uczniów i podniesienie jakości kształcenia, innymi słowy przystąpili do realizacji projektu unijnego w ramach VETPRO_COM pt. „W drodze od jakości do doskonałości. From quality to perfection – The use of ICT In classroom teaching”, Projekt ten jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i ma charakter pilotażowy. Szkoła otrzymała fundusz w wysokości 59 806,53 zł, co stanowi równowartość 14 360,00 EUR w trzeciej rundzie konkursowej, która - jak się okazało – była najtrudniejsza, bo zgłoszono w niej 137 wniosków z całej Polski, a ponadto objęła już ambitne i niebywale konkurencyjne pomysły. Wniosek aplikacyjny Gimnazjum nr 1 w Lublińcu uplasował się na 9 pozycji.