Nr | Imię i nazwisko ucznia / zespół | Klasa | Nazwa konkursu | Nauczyciel |
1 | Nina Kolasa - laureatka |
3 b
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki
|
I. Czudaj
|
2 | Michał Flak - laureat | 3 b | Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Geografii | D. Gambuś |
3 | Nina Kolasa - finalistka | 3 b | Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Biologii | J. Klimanek |
4 |
Mateusz Lendzion
|
2 d
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Matematyki
Etap rejonowy
|
I. Czudaj
|
5 |
Weronika Bensz
|
3 c
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Biologii
Etap rejonowy
|
J. Klimanek
|
6 |
Nina Kolasa
Bartłomiej Waliszko
|
3 b
2 d
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Fizyki
Etap rejonowy
|
A. Klose
|
7 |
Liliana Potempa
|
3 a
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Niemieckiego
Etap rejonowy
|
J. Cieślak
|
8 |
I miejsce w powiecie
drużyna dziewcząt i drużyna chłopców
|
|
Sztafetowe Biegi Przełajowe
|
A. Pietrzik
B. Kubica-Pinkowska
|
9 |
I miejsce w rejonie tarnogórsko-lublinieckim
drużyna chłopców
|
|
Sztafetowe Biegi Przełajowe
|
|
10 |
Julia Doleżych - I miejsce
Julia Osiadacz - wyróżnienie
|
3 b
2 a
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Tadeusza Różewicza
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu (30.10.2014)
|
B. Szuster
C. Wyrwa
|
11 |
Julia Doleżych - III miejsce
|
3 b
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Patriotycznej
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu
|
B. Szuster
|
12 |
Julia Osiadacz - I miejsce
Nina Kolasa - II miejsce
Gimnazjum nr 1 (drużyna: A. Michalski, J. Osiadacz, N. Kolasa) - I miejsce
|
2 a
3 b
|
X Powiatowy Konkurs Matematyczno - Bankowy
Gimnazjum w Pawonkowie
|
E. Brol
I. Czudaj
|
13 |
Mateusz Urbańczyk - II miejsce
|
3 a
|
Powiatowy Konkurs Wiedzy o Życiu i Dokonaniach prof. Zbigniewa Religi
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu
|
J. Klimanek
|
14 | Hanna Szymańska - II miejsce | 2 b | Etap rejonowy XXIII Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia | J. Klimanek |
15 |
Julia Kazuch - II miejsce |
1 d |
I Powiatowy Jesienny Festiwal Poezji Śpiewanej "Dziwny jest ten świat" - kategoria szkoły gimnazjalne
Zespół Szkół Zawodoych w Lublińcu
|
K. Gembała |
16
|
I miejsce ex aequo
Julia Doleżych i Barbara Kowol
|
3 b
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski w ramach obchodów Dni Mickiewiczowskich 2014
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu (15.12.2014)
|
B. Szuster
|
17 |
I miejsce w powiecie |
|
Halowa Piłka Nożna Chłopców |
R. Wieczorek |
18 |
Ewa Kaczorowska - I miejsce
Piotr Stępień - II miejsce
|
1 c
2 a
|
Powiatowy Konkurs Wiedzy o Życiu i Twórczości Adama Mckiewicza w ramach obchodów Dni Mickiewiczowskich 2014
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu (15.12.2014)
|
C. Wyrwa |
19 |
Praca zbiorowa (koło plastyczne) - II miejsce |
Konkurs Szopek Bożonarodzeniowych
kategoria II - gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, dorośli
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Lublińcu
|
A. Rzepecka | |
20 |
Wyróżnienia zdobyli: Michał Flak (najwyższy wynik w szkole)
Mateusz Urbańczyk
|
3 b
3 a
|
Ogólnopolski Konkurs Geograficzny "Geo-Planeta" |
D. Gambuś |
21 |
Julia Osiadacz - III miejsce |
2 a |
I Powiatowy Konkurs Dla Gimnazjalistów "Matematyka w biznesie"
Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu
|
E. Brol |
22 |
Bartłomiej Waliszko - II miejsce
Weronika Paruzel - III miejsce
|
2 d |
VII Powiatowy Konkurs z Fizyki i Astronomii
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
A. Klose |
23 |
Nina Kolasa - III miejsce |
3 b |
IV Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z Elementami Ekologii
Gimnazjum nr 2 w Lublińcu
|
J. Klimanek |
24 |
I miejsce w powiecie |
|
Powiatowe zawody w piłce ręcznej chłopców |
R. Wieczorek |
25 | Michał Flak - II miejsce | 3 b |
VIII Powiatowy Konkurs Przyrodniczy dla Gimnazjalistów
Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu
|
J. Klimanek
D. Gambuś
A. Klose
I. Chmiel
|
26 | I miejsce w powiecie |
G1 |
X Forum Samorządów Uczniowskich
Liceum Ogólnokształcące w Psarach
|
|
27 |
III miejsce
(I miejsce w turnieju miejskim)
|
G1 |
Powiatowy Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym
Szkoła Podstawowa nr 3 w Lublińcu
|
W. Kolasa |
28 |
Nina Kolasa - II miejsce
Julia Osiadacz - III miejsce
|
3 b
2 a
|
XVI Konkurs Matematyczny
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Kaletach
|
I. Czudaj
E. Brol
|
29 |
Julia Osiadacz - wyróżnienie
Aleksander Michalski - wyróżnienie
|
2 a
2 c
|
Konkurs Matematyczny "KANGUR" |
E. Brol
I. Czudaj
|
30 | Michał Flak - wynik bardzo dobry Mateusz Urbańczyk - wyróżnienie Łukasz Ledwon - wyróżnienie Hanna Adameczek - wyróżnienie |
3 b
3 a
3 a
3 a
|
Ogólnopolski Konkurs Geo-Planeta Plus |
D. Gambuś |
31 |
Ewa Kaczorowska - III miejsce |
1 c |
Rejonowy Konkurs Historyczny „Konstytucja 3 Maja. Panowanie Stanisława Augusta Poniatowskiego” |
S. Kanclerz |
32 |
Finaliści konkursu:
Julia Maroń
Bartosz Lewke
|
1 b
1 a
|
Wojewódzki Konkurs Historyczno – Literacki „Prawda i kłamstwo o Katyniu” |
S. Kanclerz |
33 |
Zespół OCH - III miejsce |
G1 |
VIII Ogólnopolski Festiwal Piosenki Żołnierskiej "Czym dla wojska jest piosenka"
Klub Jednostki Wojskowej Komandosów w Lublińcu
|
K. Gembała |
34 |
Mateusz Urbańczyk - I miejsce |
3 a |
Wielki Lubliniecki Quiz Samorządowy |
|
35 |
Nina Kolasa - II miejsce
Gimnazjum nr 1 (drużyna) - III miejsce
|
3 b |
VII Powiatowy Konkurs Matematyczno - Przyrodniczy
Zespół Placówek Oświatowych w Boronowie
|
|
36 |
Michał Flak - mistrz języka angielskiego |
3 b |
Dni Językowe 2015
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
|
37 | Nina Kolasa - III miejsce | 3 b |
V Powiatowy Konkurs Matematyczny o Puchar Dyrektora Szkoły
Zespół Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu
|
I. Czudaj |
38 | Drużynowe Mistrzostwo Polski w Badmintonie
Agnieszka Foryta
Hanna Szymańska
|
2a
2b
|
Ogólnopolska Gimnazjada w Badmintonie dziewcząt i chłopców
Białystok
|
R. Wieczorek |
39 |
I miejsce - drużyna Gimnazjum nr 1
|
Dni Lublińca 2015 - "Bitwa szkół" | ||
40 |
Piotr Stępień - II miejsce
|
2 a |
X Powiatowy konkurs Literacki "TWÓJ TALENT - SZANSĄ NA LEPSZY ŚWIAT"
Zespół Placówek Oświatowych w Boronowie
|
C. Wyrwa |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze, która składa się z trzech pomieszczeń
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Agnieszka Dymarek
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Natalia Lipińska
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- zabawa karaoke
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych.
Cele:
- nauka poprzez ruch i zabawę
- rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowej
- rozwijanie koncentracji
- rozwijanie umiejętności społecznych
- rozwijanie kreatywności
- interaktywna rozrywka
Metody:
- gry i zabawy ze ścianką interaktywną Knoocker
- gry i zabawy na interaktywnej podłodze „Magiczny dywan”
5. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
6. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych, biodegradacji
- udział w konkursach, akcjach np. zbierania nakrętek, baterii
9. Zajęcia kształtujące wrażliwość społeczną.
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, w dwa ognie, rzuty do kosza
- zabawy animacyjne
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:45 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.