Nr | Imię i nazwisko ucznia / zespół | Klasa | Nazwa konkursu | Nauczyciel |
1 |
Drużynowe Mistrzostwo Polski w Badmintonie Agnieszka Foryta Hanna Szymańska |
1 a 1 b |
Ogólnopolska Gimnazjada w Badmintonie dziewcząt i chłopców Białystok |
|
2 |
Weronika Mazurek |
3 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego Etap rejonowy |
C. Wyrwa |
3 |
Natalia Anczok Daniel Wydmuch |
3 c 3 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Angielskiego Etap rejonowy |
K. Górecka A. Wośko |
4 |
Dawid Wiśniowski |
3 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Fizyki Etap rejonowy |
A. Klose |
5 |
Nina Kolasa Szymon Stec |
2 b 3 c |
XIII Wojewódzki Konkurs Biblijny Etap rejonowy |
ks. M. Choroszewski |
6 | Daniel Wydmuch - zwycięzca półfinału | 3 b | XVI Ogólnopolski Konkurs Krasomówczy im. Wojciecha Korfantego | C. Wyrwa |
7 |
I miejsce w powiecie III miejsce w rejonie tarnogórsko-lublinieckim |
drużyna chł. | Sztafetowe Biegi Przełajowe | |
8 |
Natalia Anczok - II miejsce Julia Doleżych - III miejsce |
3 c 2 b |
Powiatowy Konkurs Recytatorski „ Echa dzieciństwa” i Poezja Patriotyczna CKZ i U w Lublińcu |
C. Wyrwa B. Szuster |
9 |
Weronika Mazurek - III miejsce Kinga Matusek - V miejsce Paulina Dubas - XI miejsce |
3 b 3 a 3 c |
V Konkurs Wiedzy o Języku Polskim w Kaletach Studenckie Koło Naukowe Językoznawców, Uniwersytet Opolski |
C. Wyrwa |
10 |
Daniel Wydmuch - III miejsce Wyróżnienia otrzymały: Julia Doleżych, Weronika Paruzel, Oliwia Zakrzewska, Aleksandra Chałupka |
3 b |
Powiatowy Konkurs Recytatorski oraz Poezji Śpiewanej - Dni Mickiewiczowskie Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
C. Wyrwa B. Szuster E. Prandzioch |
11 | Nina Kolasa - III miejsce | 2 b |
IX Powiatowy Konkurs Matematyczno - Bankowy Gimnazjum w Pawonkowie |
I. Czudaj |
12 |
Dawid Wiśniowski - II miejsce (konkurs wiedzy) Arkadiusz Krysik i Michał Dandyk - I miejsce (prezentacja o zjawiskach astronomicznych) Bartłomiej Waliszko - III miejsce (prezentacja o zjawiskach astronomicznych) |
3 b 3 a 1 d |
VI Powiatowy Konkurs z Fizyki i Astronomii Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
A. Klose |
13 |
Drużyna w składzie: Nina Kolasa, Natalia Anczok, Dawid Wiśniowski iDaniel Wydmuch zajęła II miejsce |
2b, 3c, 3b, 3b |
Ekonomia na wesoło Zespół Szkół Ekonomicznych w Częstochowie |
I. Czudaj E. Wenzik |
14 |
Weronika Mazurek - III miejsce |
3 b |
Powiatowy Konkurs Przyrodniczy dla Gimnazjalistów Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu |
J. Klimanek A. Klose D. Gambuś I. Chmiel |
15 |
Weronika Bensz - I miejsce Mariusz Mańka - II miejsce Magdalena Stemarowicz - III miejsce |
2 c 2 a 2 a |
Szkolny Konkurs Wiedzy o Zdrowym Odżywianiu i Żywności - Wiemy, co jemy |
J. Klimanek B. Kubica-Pinkowska |
16 |
Michał Flak - Tytuł Mistrza Ortografii Weronika Mazurek - II miejsce Magdalena Zając - III miejsce |
2 b 3 b 2 b |
XI Powiatowy Konkurs Ortograficzny "Dyktando 2014" Gimnazjum nr 1 w Lublińcu |
|
17 |
Michał Flak - I miejsce Dawid Wiśniowski - II miejsce |
2 b 3 b |
Powiatowe Dni Europejskie 2014 - konkursy dla gimnazjów Konkurs wiedzy o Unii Europejskiej Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
|
18 | Oliwia Ostrowska z zespołem - I miejsce | 3 c |
Powiatowe Dni Europejskie 2014 - konkursy dla gimnazjów Konkurs piosenki obcojęzycznej Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
K. Gembała |
19 | Michał Flak wyróżnienie i najlepszy wynik w szkole Anna Bromer wyróżnienie Dawid Wiśniowski wyróżninie Weronika Bensz wyróżnienie Łukasz Ledwon wyróżnienie |
2 b 3 b 3 b 2 c 2 a |
Ogólnopolski Konkurs Geo-Planeta Plus |
D. Gambuś |
20 | Mateusz Płonka - III miejsce |
3 a |
Powiatowy Konkurs Wiedzy Informatycznej Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu |
W. Kolasa |
21 |
Hanna Szymańska - I miejsce Agnieszka Foryta - II miejsce Gimnazjum nr 1 - I miejsce drużynowo |
1 1 a |
X Gimnazjada w Sportach Halowych 2014 - Badminton Śląski Szkolny Związek Sportowy |
R. Wieczorek |
22 |
Gimnazjum nr 1 - I miejsce drużynowo (Nina Kolasa, Natalia Anczok, Michał Flak) Natalia Anczok - III miejsce |
3 c |
VI Powiatowy Konkurs Matematyczno - Przyrodniczy Zespół Placówek Oświatowych w Boronowie |
|
23 |
Aleksander Michalski - wyróżnienie Nina Kolasa - wyróżnienie |
1 c 2 b |
Konkurs matematyczny "KANGUR" |
I. Czudaj |
24 |
Arkadiusz Krysik i Michał Dandyk - I miejsce Julia Osiadacz i Sandra Koszarek - II miejsce Bartłomiej Waliszko - III miejsce |
3 a 1 a 1 d |
Szkolny konkurs na prezentację multimedialną "Zabytki krajów Unii Europejskiej" |
|
25 |
Michał Flak - I miejsce Nina Kolasa - II miejsce Magdalena Świtała, Sabina Stróżyk i Mateusz Urbańczyk - III miejsce |
2b 2b 1 b, 3 b i 2 a |
I Szkolny Konkurs Wiedzy Geograficzno-Turystycznej |
D. Gambuś |
26 |
Daniel Wydmuch - I miejsce Natalia Anczok - II miejsce |
3 b 3 c |
III Powiatowy Konkurs języka angielskiego "Having Fun with England" Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu |
A. Wośko K. Górecka |
27 |
Laureatki konkursu Weronika Paruzel i Karolina Gondek |
1 d |
Konkursu na monografię historyczno-literacką „Ocalić od zapomnienia” Pracownia Profilaktyki i Współpracy ze Środowiskiem Pałacu Młodzieży w Katowicach przy współpracy z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Katowicach |
A. Klose |
28 |
Weronika Wąsala - II miejsce Jagoda Skindzier - wyróżnienie |
1 b 1 a |
Plastyczny Konkurs Przyrodniczy "Wprost nie wprost" Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu |
A. Klose |
29 |
Nina Kolasa - II miejsce |
2 b |
IV Powiatowy Konkurs Matematyczny o Puchar Dyrektora Szkoły Zespół Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
I. Czudaj |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze oraz w sali nr 5
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Honorata Majczyna
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Aleksandra Rzepecka
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętność współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
5. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
6. Zajęcia muzyczno-relaksacyjne.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów
- kształtowanie umiejętność słuchania muzyki poważnej i relaksacyjnej
- rozwijanie małej i dużej motoryki poprzez zabawy przy muzyce, wprowadzanie odprężenia i rozładowanie emocji
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- słuchanie muzyki z różnych stylów muzycznych
- stosowanie technik relaksacyjnych czyli czas na wyciszenie się
- zabawa karaoke
- śpiewanie piosenek
- nauka śpiewu
- wykonywanie prac plastycznych pod wpływem słuchania muzyki
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii dawniej i dziś, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych
- udział w konkursach
9. Zajęcia w ramach „Klubu Małego Społecznika”
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, dwa ognie
- zabawy animacyjne
11. Zajęcia kulinarne.
Cele:
- dostarczenie wiedzy z zakresu zdrowego żywienia
- nauka estetycznego podawania i spożywania posiłków
- wdrażanie do samodzielności w przygotowywaniu posiłków
- kultywowanie tradycji kuchni regionu śląskiego
- nauka bezpiecznego korzystania z narzędzi kuchennych
- kształtowanie prozdrowotnych nawyków w sposobie odżywiania się
Metody
- przygotowanie kanapek, przekąsek, ozdabianie ciastek świątecznych, przygotowanie sałatek, deserów itp.
- dekorowanie stolika, składanie serwetki.
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:50 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:50 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.