1 |
Paweł Doleżych - finalista Weronika Mazurek - finalistka |
3 c 2 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Biologii |
2 |
Dawid Wiśniowski - finalista |
2 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Fizyki |
3 |
Katarzyna Szleper - finalistka |
2 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Niemieckiego |
4 |
Weronika Mazurek Daniel Wydmuch |
2 b 2 b |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego Etap rejonowy |
5 |
Natalia Anczok |
2 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Angielskiego Etap rejonowy |
6 |
Anna Bromer Robert Piosek |
2 b 1 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Niemieckiego Etap rejonowy |
7 |
Gimnazjum nr 1 - VII miejsce w województwie (I miejsce w rejonie tarnogórsko-lublinieckim) |
Gimnazjada Młodzieży Szkolnej Województwa Śląskiego w Sztafetowych Biegach Przełajowych Chłopców |
|
8 |
Gimnazjum nr 1 - II miejsce w rejonie tarnogórsko-lublinieckim |
Gimnazjada Młodzieży Szkolnej Województwa Śląskiego w Sztafetowych Biegach Przełajowych Dziewcząt |
|
9 |
Wiktoria Benk i Karolina Zmorek - wyróżnienia |
3 a |
Wojewódzki Konkurs Poetycki Muzeum Haliny Poświatowskiej w Częstochowie |
10 |
Grupa teatralna ,,Lipa" - II miejsce Joanna Sawczuk, Bartosz Pasieka - ,,osobowość sceniczna" |
IV Wojewódzki Konkurs na Małą Formę Teatralną o charakterze profilaktycznym "Proforma" Organizatorami byli: Wojewoda Śląski i Śląski Kurator Oświaty |
|
11 |
Oliwia Majer - I miejsce |
2 a |
"Lubliniec - moje miasto mój dom" konkurs plastyczny z okazji 740-lecia Lublińca |
12 |
Joanna Sawczuk – I miejsce Gabriela Kowol – II miejsce Julia Doleżych – III miejsce Natalia Anczok – wyróżnienie |
3 a 3 d 2 c |
Powiatowy Konkurs Recytatorski „Echa dzieciństwa” Zespół Szkół Ogólnokształcących i Medycznych w Lublińcu |
13 |
Mateusz Kuśnierz - I miejsce (kategoria 12-13 lat) |
1 a |
III Mikołajkowe Zawody Pływackie dla Dzieci Oddział Miejski WOPR w Lublińcu; pod patronatem Burmistrza Miasta Lublińca |
14 |
Patrycja Wąsik - I miejsce |
3 a |
XXI edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia Polskiego Czerwonego Krzyża; etap rejonowy Organizator - Polski Czerwony Krzyż. |
15 |
Monika Niesłony - I miejsce Michał Malik - II miejsce Karolina Zając, Paweł Doleżych - III miejsce |
3 b 3 d 3 c |
Szkolny Konkurs Wiedzy o HIV/AIDS |
16 |
Magdalena Zając - I miejsce Julia Dubowska - wyróżnienie Angelika Borszcz - wyróżnienie |
1 c 1 c 1 c |
Powiatowy Konkurs Plastyczny na plakat o tematyce HIV/AIDS pt. "Czerwona wstążeczka". Organizator - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lublińcu |
17 |
Patrycja Wąsik - III miejsce Weronika Mazurek - IV miejsce |
3 a 2 b |
IV Konkurs Wiedzy o Języku Polskim Gimnazjum w Kaletach we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym Językoznawców przy Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Opolskiego |
18 |
Gimnazjum nr 1 - I miejsce |
Powiatowy turniej o puchar Starosty Lublinieckiego w halowej piłce nożnej chłopców organizowany przez zarząd powiatowy SZS w Lublińcu |
|
19 |
Wojciech Ligarski - I miejsce Gabriela Kowol i Dariusz Lesz - II miejsce |
3 b 3 d |
V Powiatowy Konkurs z Fizyki i Astronomii - kategoria Eksperyment Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
20 |
Patrycja Wąsik |
3 a |
VIII Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów uczestniczka zawodów II stopnia |
21 |
Gabriela Kowol - III miejsce kat. recytacja Bartosz Pasieka - wyróżnienie kat. "wywiedzione ze słowa" |
3 d 3 a |
Eliminacje powiatowe XXV Regionalnych Spotkań Młodych Recytatorów "Wrażliwość na słowa" Miejski Dom Kultury w Lublińcu |
22 |
Język angielski: Marlena Pijewska - I miejsce Natalia Anczok - II miejsce Piotr Białas - III miejsce Język niemiecki: Patrycja Wąsik - I miejsce Oliwia Majer - II miejsce Michał Flak - III miejsce |
3 a 2 c 3 a 3 a 2 a 1 b |
Szkolny Konkurs Krajoznawczy |
23 |
Patrycja Wąsik - II miejsce Weronika Mazurek - III miejsce |
3 a 2 b |
X Powiatowy Konkurs Ortograficzny "Dyktando 2013" Gimnazjum nr 1 w Lublińcu |
24 |
Patrycja Wąsik - I miejsce |
3 a |
VI Powiatowy Konkurs Przyrodniczy dla Gimnazjalistów Zespół Szkół Ogólnokształcąco – Technicznych w Lublińcu |
25 |
Patrycja Wąsik - I miejsce w powiecie IX miejsce w województwie |
3 a |
XXI Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia Śląski Oddział Okręgowy PCK |
26 |
Gimnazjum nr 1 - I miejsce |
Miejski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym w kategorii szkół gimnazjalnych |
|
27 |
Natalia Anczok - I miejsce "Mistrz języka angielskiego" |
2 c |
Powiatowe Dni Językowe dla szkół gimnazjalnych Zespół Szkół Nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu |
28 |
Gimnazjum nr 1 - II miejsce zespół humanistyczno - językowy w składzie: Patrycja Wąsik IIIa, Karolina Zmorek IIIa i Bartosz Pasieka IIIa - I miejsce zespół plastyczno - techniczny w składzie: Klaudia Rokosa IIIa, Gabriela Kowol IIId, Dariusz Lesz IIId - III miejsce |
II Powiatowym Turnieju Młodych Talentów dla gimnazjalistów Gimnazjum im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu |
|
29 |
Paweł Doleżych - II miejsce |
3 c |
II Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z Elementami Ekologii „PRZYJACIELE ZIEMI” pod patronatem Burmistrza Miasta Lublińca Gimnazjum nr 2 w Lublińcu |
30 |
Dominika Gruca - II miejsce Jakub Fikus - finalista Grzegorz Marondel - finalista |
2 c 2 c 2 c |
IV edycja Wojewódzkiego Konkursu ,,Prawda i kłamstwo o Katyniu” Konkurs organizowany jest przez posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Jadwigę Wiśniewską a patronat naukowy sprawuje IPN Katowice. |
31 |
Zespół instrumentalno - wokalny Gimnazjum nr 1 - I miejsce |
XV Lubliniecka Wiosna Kulturalna Miejski Dom Kultury w Lublińcu |
|
32 |
Bartosz Pasieka - II miejsce Gabriela Kowol - wyróżnienie |
3 a 3 d |
IV edycja Konkursu Recytatorskiego Poezji Jacka Kaczmarskiego "On natchniony i młody był..." Miejski Domu Kultury w Kaletach |
33 |
Gabriela Kowol – I miejsce Joanna Sawczuk - III miejsce |
3 d 3 a |
V Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji ks. Jana Twardowskiego Zespół Szkół im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu |
34 |
Gimnazjum nr 1 - I miejsce |
Mistrzostwa Lublińca Szkół Gimnazjalnych w pływaniu o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej |
|
35 |
Gimnazjum nr 1 - I miejsce |
VII Powiatowy Konkurs Języka Polskiego "Zabawy z literaturą i językiem" Z S-P Gimnazjum w Ciasnej |
|
36 |
Gimnazjum nr 1 - III miejsce |
Regionalny Konkurs Pierwszej Pomocy Przedmedycznej Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie oraz Ochotniczy Sztab Ratownictwa i Łączności w Częstochowie |
|
37 |
Nina Kolasa - wyróżnienie Natalia Anczok – wyróżnienie Mateusz Lasoń - wyróżnienie |
1 b 2 c 3 d |
Konkurs matematyczny "KANGUR" |
38 |
Kamil Makowski i Bartosz Kus - II miejsce |
2 c |
III Międzynarodowy Konkurs Ars Astronomica Stowarzyszenie Astronomia Nova i Instytut Fizyki AJD w Częstochowie |
39 |
Szymon Spałek- Małolepszy - II miejsce Piotr Białas - V miejsce |
3 a 3 a |
II Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów „Having Fun with Scotland” |
40 |
Damian Suchorski - I miejsce Bartosz Pasieka - II miejsce Magdalena Stemarowicz, Mateusz Urbańczyk i Łukasz Ledwon - III miejsce |
3 c 3 a 1 a |
Szkolny konkurs na prezentację multimedialną „Znane postaci Unii Europejskiej” |
41 |
Karolina Zmorek - wyróżnienie |
3 a |
XX Ogólnopolski Konkurs Poetycki im. ks. Jana Twardowskiego |
42 |
Gimnazjum nr 1 - IV miejsce |
Gimnazjada Młodzieży Szkolnej Województwa Śląskiego w piłce siatkowej dziewcząt |
|
42 |
Gimnazjum nr 1 - II miejsce |
Gimnazjada Młodzieży Szkolnej Województwa Śląskiego w piłce siatkowej plażowej dziewcząt |
|
43 |
Wiktor Zberek - I miejsce Kamila Uszko - II miejsce Klaudia Wróbel - III miejsce |
Ic Ib Ia |
Szkolny konkurs na wykonanie projektu graficznego - nadruku na koszulkę |
44 |
Gimnazjum nr 1 - 10 miejsce |
Nasze gimnazjum zostało sklasyfikowane na bardzo wysokim 10 miejscu w klasyfikacji szkół gimnazjalnych, prowadzonej przez Śląski Szkolny Związek Sportowy. |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze oraz w sali nr 5
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Honorata Majczyna
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Aleksandra Rzepecka
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętność współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
5. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
6. Zajęcia muzyczno-relaksacyjne.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów
- kształtowanie umiejętność słuchania muzyki poważnej i relaksacyjnej
- rozwijanie małej i dużej motoryki poprzez zabawy przy muzyce, wprowadzanie odprężenia i rozładowanie emocji
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- słuchanie muzyki z różnych stylów muzycznych
- stosowanie technik relaksacyjnych czyli czas na wyciszenie się
- zabawa karaoke
- śpiewanie piosenek
- nauka śpiewu
- wykonywanie prac plastycznych pod wpływem słuchania muzyki
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii dawniej i dziś, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych
- udział w konkursach
9. Zajęcia w ramach „Klubu Małego Społecznika”
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, dwa ognie
- zabawy animacyjne
11. Zajęcia kulinarne.
Cele:
- dostarczenie wiedzy z zakresu zdrowego żywienia
- nauka estetycznego podawania i spożywania posiłków
- wdrażanie do samodzielności w przygotowywaniu posiłków
- kultywowanie tradycji kuchni regionu śląskiego
- nauka bezpiecznego korzystania z narzędzi kuchennych
- kształtowanie prozdrowotnych nawyków w sposobie odżywiania się
Metody
- przygotowanie kanapek, przekąsek, ozdabianie ciastek świątecznych, przygotowanie sałatek, deserów itp.
- dekorowanie stolika, składanie serwetki.
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:50 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:50 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.