Nr | Imię i nazwisko ucznia / zespół | Klasa | Nazwa konkursu | Nauczyciel |
1 |
Ewa Kaczorowska
|
3 c |
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego
Etap rejonowy
|
C. Wyrwa |
2 |
Maja Soja - I miejsce
Dagmnra Brzezina - wyróżnienie
|
1 a
1 e
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Patriotycznej
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu
|
C. Wyrwa
E. Prandzioch
|
3 |
Ewa Kaczorowska - I miejsce
Maja Soja - III miejsce
|
3 c
1 a
|
Konkurs wiedzy o życiu i twórczości Adama Mickiewicza - kategoria gimnazjum
Konkurs recytatorski poezji Adama Mickiewicza
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
C. Wyrwa |
4 | Ewa Kaczorowska - I miejsce |
3 c | II Wojewódzki Konkurs Multimedialny „Żołnierze Wyklęci. Niezłomni bohaterowie” | K. Mika |
5 |
Martyna Widuch - III miejsce |
3 c |
Powiatowy Konkurs Historyczno - Krajoznawczy
"Lubi mi się tu być" - Nasze Ulice i Ich Patroni
Zespół Szkół im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu
|
K. Mika |
6 | Maja Soja - uczestniczka półfinału | 1 a |
III Ogółnopolski Konkurs Recytatorski "W Kręgu Poezji i Prozy Lagrowej Więźniarek KL Ravensbrück"
Katowice
|
C. Wyrwa |
7 | Michał Janik - wyróżnienie | 3 c | VI Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z elementami ekologii „Przyjaciele Ziemi”
Gimnazjum nr 2 w Lublińcu
|
J. Klimanek |
8 | Zuzanna Lesik - III miejsce | 3 a |
Etap okręgowy XXV edycji Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia
Katowice
|
J. Klimanek |
9 | Ewa Kaczorowska - finalistka | 3 c |
VI edycja Konkursu Matematycznego MATMIX
XL Liceum Ogólnokształcące w Warszawie
|
E. Brol |
10 | Maja Soja - I miejsce | 1 a |
XXIX Regionalne Spotkania Recytatorskie "Wrażliwość na słowa"; etap powiatowy (kat. recytacja)
MDK w Lublińcu
|
C. Wyrwa |
11 | Julia Kazuch | 3 d | XXIX Regionalne Spotkania Recytatorskie "Wrażliwość na słowa"; etap powiatowy (kat. "wywiedzione ze słowa") MDK w Lublińcu |
E. Prandzioch |
12 |
Maja Soja - I miejsce
Julia Kazuch - II miejsce
|
1 a
3 d
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski "Echa dzieciństwa" |
C. Wyrwa
E. Prandzioch
|
13 | Jacek Famuła, Michał Janik i Krystian Koralewicz - III miejsce | 3 c |
II Powiatowy Turniej Farmaceutyczny - „Ciało człowieka bez tajemnic”
Zespół Szkół Chemiczno - Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach
|
J. Klimanek |
14 | Maja Soja - laureatka | 1 a |
XXIX Regionalne Spotkania Recytatorskie "Wrażliwość na słowa"
(kat. recytacja), 27 kwietnia 2017 Częstochowa
|
C. Wyrwa |
15 |
Martyna Najgebauer - II miejsce
Anna Gordzielik - III miejsce
|
1 a |
Powiatowy Konkurs Literacki pt. "Czytanie to najlepszy sposób uczenia się" - twórczość Brandona Mull'a
Szkoła Podstawowa i Gminny Ośrodek Kultury w Tworogu
|
C. Wyrwa |
16 | Szymon Sosnowski - wyróżnienie |
1 a | Międzynarodowy Konkurs Matematyczny "KANGUR" | K. Łukawska-Pasternak |
17 | ||||
18 |
Kacper Wieczorek, Michał Janik i Krystian Koralewicz - I miejsce drużynowo
Michał Janik - II miejsce
Kacper Wieczorek - III miejsce
|
3 c 2 b |
VIII Powiatowy Konkurs Matematyczno - Przyrodniczy
Zespół Placówek Oświatowych w Boronowie
|
|
19 | Jacek Famuła - bardzo dobry wynik (złoty dyplom) | 3 c | Ogólnopolski Konkurs Chemiczny "Alchemik" | I. Chmiel |
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze, która składa się z trzech pomieszczeń
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Agnieszka Dymarek
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Natalia Lipińska
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- zabawa karaoke
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia z wykorzystaniem urządzeń interaktywnych.
Cele:
- nauka poprzez ruch i zabawę
- rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowej
- rozwijanie koncentracji
- rozwijanie umiejętności społecznych
- rozwijanie kreatywności
- interaktywna rozrywka
Metody:
- gry i zabawy ze ścianką interaktywną Knoocker
- gry i zabawy na interaktywnej podłodze „Magiczny dywan”
5. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
6. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych, biodegradacji
- udział w konkursach, akcjach np. zbierania nakrętek, baterii
9. Zajęcia kształtujące wrażliwość społeczną.
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, w dwa ognie, rzuty do kosza
- zabawy animacyjne
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:45 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.