Nr | Imię i nazwisko ucznia / zespół | Klasa | Nazwa konkursu | Nauczyciel |
1 |
Aleksander Michalski - laureat
|
3 c
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Fizyki
|
A. Klose
|
2 |
Mateusz Lendzion - laureat
|
3 d
|
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Chemii
|
I. Chmiel
|
3 |
I miejsce w powiecie drużyna dziewcząt
II miejsce drużyna chłopców
|
|
Sztafetowe Biegi Przełajowe
|
A. Pietrzik
B. Kubica-Pinkowska
|
4 |
Jacek Famuła - I wyróżnienie (nagród nie przyznano) |
2 c
|
Regionalny Konkurs Recytatorski Poezji Stanisława Barańczaka wramach XVII Regionalnych Dni Kultury Chrześcijańskiej w Kochanowicach
Gminne Centrum Kultury i Informacji w Kochanowicach
|
C. Wyrwa
|
5 |
Magdalena Świtała - II miejsce
|
|
Etap rejonowy XXIV edycji Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia
|
J. Klimanek
|
6 |
Ewa Kaczorowska - II miejsce
|
2 c
|
Powiatowy Konkurs Wiedzy o Życiu i Twórczości Adama Mickiewicza w ramach obchodów Dni Mickiewiczowskich 2015
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
C. Wyrwa
|
7 |
Julia Kazuch - wyróżnienie
|
2 d
|
Powiatowy Konkurs Recytatorski w ramach obchodów Dni Mickiewiczowskich 2015
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
E. Prandzioch
|
8 |
I miejsce
Mateusz Lendzion
Aleksander Michalski
|
3 d
3 c
|
II Powiatowy Konkurs Dla Gimnazjalistów "Matematyka w biznesie"
Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu
|
I. Czudaj
|
9 |
Ewa Kaczorowska - wyróżnienie
|
2 c
|
I Wojewódzki Konkurs Multimedialny „Żołnierze Wyklęci. Niezłomni bohaterowie”
|
S. Kanclerz
|
10 | Emilia Krawczyk - tytuł Mistrza Ortografii | 1 b |
XIII Powiatowy Konkurs Ortograficzny dla uczniów gimnazjów o Puchar Starosty Powiatu Lublinieckiego
Gimnazjum nr 1 w Lublińcu
|
B. Szuster |
11 | Mateusz Lendzion - III miejsce | 3 d |
V Powiatowy Konkurs Przyrodniczy z elementami ekologii „Przyjaciele Ziemi"
Gimnazjum nr 2 w Lublińcu
|
J. Klimanek |
12 | Błżej Pyka - I miejsce | 3 b |
X Powiatowy Konkurs "Sudoku w Lublińcu"
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu
|
K. Łukawska-Pasternak |
13 | Aleksander Michalski - II miejsce | 3 c |
IX Powiatowy Konkurs Przyrodniczy
Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu
|
nauczyciele przedmiotów przyrodniczych |
14 |
I miejsce
Bartłomiej Waliszko
Aleksander Michalski
III miejsce
Weronika Paruzel
Mateusz Lendzion
|
3 c
3 d |
I regionalny Konkurs z Fizyki i Astronomii
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
A. Klose |
15 | Mateusz Lendzion - I miejsce Aleksander Michalski - II miejsce
|
3 d
3 c
|
XI Międzygminny Konkurs Matematyczny
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Kaletach
|
I. Czudaj |
16 | Julia Kazuch - II miejsce | 2 d |
Regionalne Spotkania Młodych Recytatorów "Wrażliwość na słowa" kategoria: wywiedzione ze słowa
Miejski Dom Kultury w Lublińcu
|
E. Prandzioch |
17 | Ewa Kaczorowska - III miejsce | 2 c |
Przedsiębiorczość - Twoją drogą do sukcesu
ZS nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu
|
A. Rzepecka |
18 | Mateusz Lendzion - laureat Aleksander Michalski - laureat
|
3 d
3 c
|
XVI Powiatowy Konkurs z Matematyki
Jurajskie Stowarzyszenie Nauczycieli Twórczych
|
I. Czudaj |
19 |
Kacper Wieczorek - wyróżnienie
Mateusz Lendzion - wyróżnienie
Aleksander Michalski - wyróżnienie |
1 b
3 d
3 c
|
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny "KANGUR" |
E. Brol
I. Czudaj
|
20 |
Zuzanna Lesik - I miejsce
Aleksander Kopyto - II miejsce
Jessica Korzonek - III miejsce
|
2 a
1 c
2 d
|
VI Międzynarodowy Konkurs Artystyczny „Ars Astronomica” |
A. Klose |
21 |
Magdalena Świtała - II miejsce
Aleksander Kopyto - III miejsce
|
3 b
1 c
|
Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego dla gimnazjalistów
„HAVING FUN WITH THE BIG APPLE”
Zespół Szkół Ogółnokształcąco - Technicznych w Lublińcu
|
E. Grobara
K. Górecka
|
22 |
I miejsce
Marta Malinowska, Karolina Ledwoń i Magdalena Balwierz
|
2 c | Ogólnopolski konkurs multimedialny „Nasze Nadleśnictwo”
Towarzystwo Przyjaciół Lasu
|
I. Chmiel |
23 |
Kinga Lis - I miejsce
Aleksander Kopyto - II miejsce
Katarzyna Kulińska - III miejsce
|
Powiatowy Konkurs Historyczno - Krajoznawczy
"Lubi mi się tu być" - Naszu Ulice i Ich Patroni
Zespół Szkół im. św. Edyty Stein KSW w Lublińcu
|
S. Kanclerz | |
24 |
Drużynowe Mistrzostwo Polski w Badmintonie
Agnieszka Foryta
Hanna Szymańska
|
3 a
3 b
|
Ogólnopolska Gimnazjada w Badmintonie dziewcząt i chłopców
Żyraków koło Dębicy
|
R. Wieczorek |
25 | Udział drużyny w III etapie (finał wojewódzki) | Ogólnopolski turniej piłki nożnej Coca-Cola Cup 2016 | R. Wieczorek | |
26 | III miejsce | Półfinał Wojewódzkiej Gimnazjady Młodzieży Szkolnej w piłce ręcznej chłopców | R. Wieczorek | |
27 | II miejsce drużynowo (I miejsce w turnieju miejskim)
Weronika Paruzel - I miejsce ind.
|
Powiatowy Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym
Szkoła Podstawowa nr 3 w Lublińcu
|
W. Kolasa | |
28 | Grand Prix dla Gimnazjum nr 1 |
Dni Lublińca 2016 - "Bitwa szkół"
|
Świetlica szkolna
- Czas pracy świetlicy
- Zasady zachowania w świetlicy
- Szczegółowy opis zajęć programowych prowadzonych w świetlicy
- Ramowy plan dnia świetlicy
- Dokumenty świetlicy
Zapraszamy do świetlicy
Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 6:45 - 16:00
Świetlica pełni także dyżur podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych według potrzeb uczniów i rodziców.
Świetlica funkcjonuje w sali nr 2 na parterze oraz w sali nr 5
Nauczyciele – wychowawcy świetlicy:
- Ilona Chmiel
- Justyna Klimanek
- Wojciech Kolasa
- Honorata Majczyna
- Iwona Michalak - Małek
- Anna Pindych
- Marzena Pospiech
- Aleksandra Rzepecka
- Katarzyna Skuballa
Zasady zachowania w świetlicy
Świetlica to przyjazna strefa zabawy i nauki.
Wczasie wycieczek idziemy razem z grupą.
Izawsze pamiętamy myć ręce przed posiłkami.
E – to zasada :mówimy do siebie cicho a nie krzyczymy.
Tworzymy zgraną gromadą, bo jesteśmy koleżeńscy.
Lubimy czystość i porządek, dlatego odkładamy zabawki do półek.
Informujemy nauczyciela o złym samopoczuciu.
Chcemy aktywnie brać udział w zajęciach.
Absolutnie w świetlicy mamy dobry humor.
Jesteśmy kulturalni i uprzejmi dla siebie
E- to zasada: nie przerywany innym, gdy mówią.
Samowolnie nie wychodzimy ze świetlicy prosimy o pozwolenie nauczyciela.
Twórczo, wspólnie i bezpiecznie się bawimy.
Sł uchamy siebie wzajemnie.
Uśmiechem odpłacamy na uśmiech.
Przepraszam, proszę, dziękuję, dzień dobry i dowiedzenia to nasze dobre zwyczaje.
E- to zasada: pijemy, jemy posiłki przy stoliku.
Reguły i zasady są jednakowe dla całej naszej
GROMADY
1. Zajęcia integracyjne.
Cele:
- kształtowanie umiejętność współpracy w grupie
- stworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
- rozwijanie aktywności ruchowej podczas zabawy
- wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia
- usprawnianie małej i dużej motoryki
- budowanie satysfakcjonujących więzi koleżeńskich
Metody:
- stosowanie aktywizujących metod pracy z grupą
- gry i zabawy stolikowe
- zabawy integracyjne
- zajęcia ruchowe
2. Zajęcia dydaktyczne.
Cele:
- udzielenie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- wspieranie ucznia w rozwoju poznawczym
- organizowanie nauki w przyjaznej atmosferze
- praca z uczniem zdolnym
Metody:
- pomoc w odrabianiu pracy domowej
- przygotowanie się uczniów do zajęć
- organizacja konkursów
- organizowanie wspólnych imprez
- nauka własna pod opieką nauczyciela
- gry i zabawy rozwijające pamięć
3. Zajęcia czytelniczo – medialne.
Cele:
- doskonalenia techniki czytania i aktywnego słuchania
- ćwiczenie i rozwijanie pamięci
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni
- wdrożenie różnych formy pracy z tekstem czytanym
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem
Metody:
- systematyczna praca z książką
- samodzielne czytanie książek przez uczniów
- rozwijanie wypowiedzi ustnych np. opowiadania na głos , wczuwania się w różne role
- czytanie z podziałem na role
- czytanie z różnym natężeniem głosu
- tworzenie historyjki obrazkowej
- oglądanie filmów edukacyjnych i bajek
- organizowanie konkursów
4. Zajęcia grafomotoryczne.
Cele:
- doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i motoryki małej
- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków
- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych
Metody:
- pogrubianie konturów, czyli wodzenie po wzorze figur geometrycznych, prostych szlaczków, konturów obrazków
- rysowanie wzorów po śladzie kropkowym lub kreskowym
- rysowanie za pomocą szablonów figur geometrycznych i nieskomplikowanych przedmiotów
- dyktanda graficzne
- zamalowywanie kredkami małych przestrzeni (konturów geometrycznych, konturów stempelków, obrazków z książeczek do malowania),
- kreskowanie wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych (z zachowaniem kierunków od lewej do prawej i od góry do dołu),
- rysowanie szlaczków
5. Zajęcia plastyczno-techniczne.
Cele:
- odkrywanie indywidualnych talentów uczniów
- przygotowywanie uczniów do różnych konkursów plastycznych, technicznych
- rozwijanie zainteresowań plastyczno-technicznych
- zapoznanie z różnymi technikami plastycznymi
- pobudzanie kreatywności
- odkrywanie przyjemności tworzenia i wyrażania siebie poprzez środki plastyczne
- rozbudzanie wrażliwość estetycznej
- rozwijanie sprawność manualnych, orientacji przestrzennej - zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne klockami
Metody:
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-motorycznej dzieci
- ćwiczenia koncentracji, uwagi oraz spostrzegawczości poprzez tworzenie modeli i konstrukcji z papieru z wykorzystaniem metody origami
- przygotowanie gazetek okolicznościowych i wystaw
- wykonywanie elementów do dekoracji świetlicy
- rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie na tematy dowolne oraz podane przez nauczyciela
- kolorowanie ilustracji
- fingerprint –malowanie odciskami palców
6. Zajęcia muzyczno-relaksacyjne.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań muzycznych uczniów
- kształtowanie umiejętność słuchania muzyki poważnej i relaksacyjnej
- rozwijanie małej i dużej motoryki poprzez zabawy przy muzyce, wprowadzanie odprężenia i rozładowanie emocji
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- słuchanie muzyki z różnych stylów muzycznych
- stosowanie technik relaksacyjnych czyli czas na wyciszenie się
- zabawa karaoke
- śpiewanie piosenek
- nauka śpiewu
- wykonywanie prac plastycznych pod wpływem słuchania muzyki
7. Zajęcia kształtujące dobre maniery.
Cele:
- zapoznanie i utrwalanie zasad savoir - vivre
- kształtowanie kulturalnych nawyków zachowania się w życiu codziennym
Metody:
- systematyczne egzekwowanie dobrych manier w szkole
- egzekwowanie zasad zachowania w świetlicy
- ćwiczenia praktyczne czyli odgrywanie różnego rodzaju scenek sytuacyjnych z zastosowanie form grzecznościowych
8. Zajęcia ekologiczne.
Cele:
- dostarczanie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska
- zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody i środowiska
- dbanie o teren wokół szkoły
- umiejętność odpowiedzialnego zachowania się w terenie
Metody:
- współpraca i wymiana wiedzy oraz doświadczeń
- obserwacje przyrodnicze terenu wokół szkoły
- warsztaty na temat np. znaczenia wody, energii dawniej i dziś, segregacji odpadów, opakowań ekologicznych
- udział w konkursach
9. Zajęcia w ramach „Klubu Małego Społecznika”
Cele:
- kształtowanie umiejętności społecznych uczniów
- rozwijanie wrażliwości i empatii
Metody:
- udział w akcjach i zbiórkach charytatywnych organizowanych na terenie szkoły np. przez Szkolny Klub Wolontariatu, Szkolne Koło PCK
10. Zajęcia ruchowe.
Cele:
- rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów
- rozładowanie napięcia i nadmiaru energii
- rozbudzanie aktywności fizycznej poprzez zabawę
- poznawanie zalet aktywnego wypoczynku
- poznanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego
Metody:
- zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej
- zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków
- organizacja turniejów itp.
- gra np. w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, dwa ognie
- zabawy animacyjne
11. Zajęcia kulinarne.
Cele:
- dostarczenie wiedzy z zakresu zdrowego żywienia
- nauka estetycznego podawania i spożywania posiłków
- wdrażanie do samodzielności w przygotowywaniu posiłków
- kultywowanie tradycji kuchni regionu śląskiego
- nauka bezpiecznego korzystania z narzędzi kuchennych
- kształtowanie prozdrowotnych nawyków w sposobie odżywiania się
Metody
- przygotowanie kanapek, przekąsek, ozdabianie ciastek świątecznych, przygotowanie sałatek, deserów itp.
- dekorowanie stolika, składanie serwetki.
RAMOWY PLAN DNIA ŚWIETLICY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Godzina |
Plan dnia świetlicy |
06:45 - 07:45 |
Schodzenie się dzieci do świetlicy. Swobodne rozmowy z dziećmi na różne tematy. Spożywanie pierwszego śniadania. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Poranne ćwiczenia ruchowe. |
07:45 – 11:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy rozpoczynają lekcje w późniejszych godzinach oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. Zapewnienie opieki uczniom w powodu absencji nauczyciela. Realizacja zadań statutowych szkoły. |
11:30 – 11:45 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (pierwsza tura). |
11:45 – 12:30 |
Zapewnienie opieki uczniom, którzy skończyli lekcje i czekają na odbiór przez rodziców lub na obiad oraz tym, którzy nie uczęszczają na religię, język mniejszości narodowej. |
12:30 – 12:50 |
Dyżur wychowawców świetlicy podczas spożywania obiadu (druga tura). |
12:50 – 13:35 |
Wypoczynek poobiedni. Zabawy dowolne według zainteresowań uczniów. |
13.35 – 15:30 |
Odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce. Zajęcia programowe prowadzone przez nauczycieli – wychowawców zgodnie z tygodniowym planem pracy świetlicy. |
15:30 – 16:00 |
Porządkowanie sali. Odbieranie dzieci przez rodziców, opiekunów.
|
Dzienny rozkład dnia może podlegać modyfikacjom.